Sidor

2009-12-14

Goda nyheter!

En tydlig trend har noterats av undertecknad. Nu är jag varken en trendsetter eller trendfollower för den delen, det är inte en sådan sorts trend. Trenden är att... telefonförsäljarna har blivit otrevligare!

För inte så länge sedan hade jag tänkt mig att gnälla av mig om hur "väl" tajmade deras uppringningar är, hur svårt de har för att avvika från sitt manus och besvärligt det är att bli av med dem. Det sistnämnda beror förstås på min goda uppfostran; de gör ju bara sitt jobb och jag är i praktiken en del av deras arbetsmiljö. Även om det ibland kan vara frestande att bli rejält otrevlig, kanske med en (åtminstone i mitt tycke) skojig liten knorr, så skulle det teoretiskt kunna vara så att just mitt utbrott av uppdämda aggressioner mot aktuell yrkeskår leder till att drabbad individs mentala bägare flödar över - vilket kanske leder till att vederbörande ger sig ut och härjar, och gatorna med blod färgar... Eller nå't...

Nåväl, nu är saken den att grunderna för ett inlägg enligt ovan har förändrats radikalt. Gradvis har yrkeskåren spottat upp sig och har börjat ge tillbaks med de mynt jag själv - som en följd av min gammaldags uppfostran - avstått från att nyttja: de har blivit otrevliga(-re) och lägger på i örat på en! Nu kan det tyckas vara något udda att beklaga sig över att de samtal man önskade avsluta så fort som möjligt faktiskt avslutas ännu snabbare, men... Trenden, då? Hur ska den tolkas?

Det finns bara ett svar: lågkonjunkturen håller på att ta slut! När t.o.m. denna utsatta yrkeskår har råd att låta bli att tjata, och har råd att vara så uppenbart slarviga med sitt eller uppdragsgivarens varumärke, då kan det bara betyda att vi har ljusare tider runt hörnet!

Grattis, Sverige - när telefonförsäljarna inte längre är rädda om jobbet, då är arbetsmarknaden på väg uppåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar