Sidor

2009-11-07

Nedrans, Aftonbladet hann före!

Syns det att jag är synsk?

Jag har länge haft en särdeles talang för att förvandla borttappade föremål till upphittade dito. Främst används denna talang till att lokalisera Hustruns nycklar, plånbok och glasögon, men för min omnipotens i detta avseende är det i princip bara fantasin (och vad som tappas bort) som sätter gränserna. Pyttsan, tänker du kanske, har man bara synen i behåll så kan väl alla hitta saker som tappats bort?! Måhända, men till saken hör att mina krafter har visat sig så överjordiska att jag lyckats med att hitta saker fast jag befunnit mig långt bort, t.o.m. på en annan kontinent!

Tyvärr har jag i takt med framgångarna kommit att ta gåvan för självklar, och samtidigt försummat möjligheten att osjälviskt erbjuda mina tjänster på den öppna marknaden - bara du hittar checkhäftet, så hittar jag det du tappat! Nu visar det sig att Aftonbladet - i maskopi med Saidas dotter, sierskan SolBrith, som uppges ha fått "gåvan" i arv - utan att skämmas kopierat min affärsidé och erbjuder till synes synska tjänster via nätet [http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6073532.ab].

Behöver jag känna mig hotad? Nja, även om hon anser sig vara "expert på att hitta borttappade ting och djur" så har hon en stor svaghet; hon misslyckas i stort sett alltid med att hitta katter och dessutom svarar hon inte på frågor om döden. Det sistnämnda kan jag ge svar på alldeles gratis (läs noga nu, Folksam!): jodå, vi kommer alla att dö, förr eller senare...

PS. Innan du lägger tid på att kommentera detta inlägg med "att AB skulle lansera en sådan här tjänst borde väl en synsk ha känt på sig..." så vill jag bara meddela att det hade jag redan förutspått att du skulle tänka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar